torsdag 7 juni 2012

Inkopplad igen

Egentligen hade jag nog kunnat bli inkopplad direkt när jag flyttade men det var inget jag prioriterade. I själva verket var det lite skönt att ha en paus från telefon och internet.

Jag är på ny adress med en väldig massa lådor. Jag undrar hur lång tid det kommer att ta innan alla är uppackade. De kanske inte ens blir det? Jo, allt skall upp. Och sedan skall jag rensa och åter rensa. Det är galet med en så omfattande flytt för en enda person även om många hobbies och mycket material följer med. Effektivisera och minimera, det är vad jag vill göra. På alla plan dessutom; arbete, städning, flytt, funderingar, konst, ork osv. Det passar in på många områden. Att minimera behöver inte innebära att saker blir torftiga. Tvärtom kan det vara lättare att hitta pudelns kärna och hitta det äkta och unika om man skalar bort allt onödigt runt omkring.

1 kommentar:

  1. Nu ska du se att allt blir bättre eller åtminstånne annorlunda. Ett "nytt" liv. Jag vill det själv ibland. Många kramar o grattis.

    Helena

    SvaraRadera