lördag 9 juni 2012

Fest i mitt hus

Jag har klagat väldigt mycket över varutransporterna till och från mitt gamla hem. Då de företogs över kullersten lät det. Väldigt mycket. Utöver det var det lugnt om man beaktar att läget var väldigt centralt. Det kanske berodde på att det var halvgamlingar som bodde där. Typ i min ålder.

När jag tittade på denna lägenhet fick jag höra att det var mest äldre som bodde här. Ah, lugnt och skönt tänkte jag. Men eftersom killen som bodde här var runt 20 frågade jag för säkerhets skull. Att vara lite äldre innebär tydligen att vara i 30-årsåldern. Jag vågade inte ens fråga vad sådana som jag räknas till för kategori, den kanske inte ens finns!

Jag har mest sett yngre människor i min nya omgivning förutom en dam i andra trappan som har bott här i 30 år. Det är en ganska aktiv gata och just nu verkar en granne ha fest eller åtminstone avnjuta musik på ganska hög volym. Som tur är så störs jag inte lika mycket av musik som av prat, skrik och kullerstensdragningar. Å andra sidan hade jag tänkt mig en lugn och tyst pensionärstillvaro för läkning samt återhämtning.

Nu sänktes musiken betydligt men den startade en liten oroande tagg. Var hittar jag tystnaden? Behöver jag flytta tillbaka till Slöinge för att finna den? Ja, det finns ett ställe som heter så och nej, vi som kommer därifrån är definitivt inte slöa.

Med det sagt skall jag gå och lägga mig. ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------

Och ganska omgående efter att jag hade skrivit detta stängdes musiken av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar