torsdag 20 oktober 2011

Min (lugna?) torsdag

Idag har jag sytt, pysslat och ätit choklad. Det sistnämnda är tätt förknippat med trötthet. Så även om jag tror att det har varit en lugn dag så kan mitt chokladintag ibland säga tvärtom.

Jag tycker dock att jag lyckades behärska mitt skall bara och det har ändå varit hyfsat lugnt idag faktiskt. Har tom tagit ett långt bad och läst lite. Dock var det bara något kapitel kvar i boken och för att ha varit en ganska spännande bok var det ett fånigt slut. Jag avslutade gårdagen med att storgråta över den förlamande värken och tröttheten. Men jag lyckades (tack vara kemins fantastiska värld) somna och jag antar att den vilan gjorde mig gott.

Min kisse är inte nöjd med mig. Mattegoset har inte varit tillräckligt idag säger hon och sätter sig nästan på händerna här vid tangentbordet. Hon skäller på mig då fast på kattvis och då får jag väldigt dåligt samvete. Undrar hur jag skulle vara som mamma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar