onsdag 22 december 2010

Inte rätt person...

Natten till igår drömde jag om barn...igen.
Det är ett väldigt återkommande tema under mina nätter. Men det är aldrig normala situationer. Oftast försvinner barnet på något sätt, trots att det alltid är relativt nyfött.

Jag undrar hur lång tid det tar innan jag vänjer mig. Tänk om jag inte gör det. Hur lång sorgetid är normal? Sörjer jag på rätt sätt? Jag vet inte ens om jag sörjer, jag försöker nog undvika att tänka på det för det är så smärtsamt.

Jag försökte prata med min sambo om det igår kväll. För ett barn som inte blir borde ju vara en sorg för oss båda och inte bara för mig. Men det är det alltså inte. En sorg för honom alltså. Han tänker inte på det sade han. Och så är han inte rätt person för mig att prata med.

Nähä.

Då får jag väl trycka ner sorgen igen då.

1 kommentar:

  1. Försök att inte trycka ner den, fast jag vet att det är jobbigt. Man orkar inte med all sorg till slut.. Det är bara det att sorgen tar andra vägar om den inte får komma ut.
    Sköt om dig!
    Varm kram Monica

    SvaraRadera