måndag 7 februari 2011

Utfört

Jag känner mig ganska nöjd med dagen.

Inte blev det någon motionsrunda och chokladkladdkakan räknas nog inte till det nyttigaste mellanmålet men jag har ändå fått gjort något.

Jag ringde min sjukgymnast för att få tid och jag ringde Vidarkliniken för att se hur det går med remissen. Ingen av dem svarade men jag ringde!!

Min arbetsplats har gjort fel och skickat mig lön. Det var visserligen trevligt, det var länge sedan saldot var på den nivån. Men idag skickade jag tillbaka dem och ordnade alla andra räkningar så jag inte behöver tänka på dem på länge!

Min optiker har flyttat från stan. Inte så våldsamt långt bort men helt på fel håll. Jag orkade inte engagera mig och leta upp en ny optiker så jag mailade henne och bad henne skicka mig nya linser vilket hon gjort tidigare. Det var verkligen på tiden, dessa jag har nu har jag haft i över två månader, alltså en månad för länge. Jag är vanligtvis väldigt noga med att byta varje månad!

Förr om åren sjöng jag. Gärna och mycket. Bra mådde jag också av det. Under flera år har jag saknat det och även längtat tillbaka till sången. Idag tog jag tag i det och mailade den duktiga körledaren till gospelkören som "min" kyrka har.

Löneförhöjning fick jag långt om länge. Allt tack vare min handläggare på Arbetsförmedlingen. Men vad hjälper det när det finns sådana bestämmelser då ersättningsnivån bestäms när jag går in i en aktivitet. I detta fallet var det när jag blev utförsäkrad. Det hjälpte inte att jag fick retroaktiv löneförhöjning. Ganska mycket och ganska långt i förväg. Tror de på a-kassan. De vet inte för allt är nytt. För att hjälpa dem på traven och samtidigt pusha dem i rumpan har jag äntligen (bara ett halvår efter löneförhöjningen) skickat in pappren.

Samtidigt passade jag på att posta ett annat kuvert där innehållet behövde komma fram så snart som möjligt. I så många fall har jag gott om tid men jag postar det ändå inte förrän i sista stund eller tom i efterhand så jag var så nöjd och glad när jag fick gjort det idag.

Se där. Listan har visserligen bara minskat med en knapp tredjedel men den har minskat! Tänk att man kan ha så mycket att göra fast man är sjukskriven....eller arbetslös...eller båda delar? Jag vet knappt vad jag är, varken eller.

Åh, dessutom har jag organiserat min andra blogg. Det tog nästan 2½ timme och jag är inte färdig. Jag har även plockat undan lite här hemma.

Fast egentligen är det inte dessa saker jag borde träna på. Jag borde träna mer på att ta det lugnt. Ni vet, det som är riktigt svårt! Jag har fått hemläxor av aktivatorn (jag vet inte vad hon kallar sig men jag vägrar kalla henne för coach). Hon kommer nog inte vara helt nöjd med mig men jag tränar och kämpar och jag är nöjd för varje sak som går framåt!

Som att lägga mig i tid. Svårt, men jag stänger av dig nu för att försöka! :-)
Nattinatt

1 kommentar:

  1. Vad du har klarat av mycket i dag! Verkligen!! Så många saker du kan stryka från din lista som nu är puts väck! BRA JOBBAT!

    Jag har också fått stränga order från min kurator/coach eller vad det nu ska kallas att träna mig på att ta det lugnare.
    Många tårar blev det.

    Varm kram och jag ska också lägga mig. Det är viktigt att sova ordentligt.

    SvaraRadera