söndag 6 februari 2011

Nu är det bestämt

Allt i mitt liv är sannerligen inte dåligt. Det finns mycket, mycket som är bra.

Men faktum är att en stor del av mitt liv för tillfället tangerar sjukdomar och kroppslig svaghet.
Jag värderar inte det även om det hade varit MYCKET bättre utan, det är bara så just nu.

Nu har min sambo bestämt sig. Han vill inte höra mer om sjukdom.

Det inkluderar:
värk
trötthet
stelhet
neuropati
aktiviteten
försäkringskassan
arbetsförmedlingen
läkare
ärr
rekonstruktion
barn

Men det är helt ok. Vi har ju så mycket andra saker att tala om.
Typ middagsmat och katterna. Det räcker väl lång väg....eller?

6 kommentarer:

  1. Den dagen han kanske blir sjuk kanske han kan förstå. I alla fall lite.
    Lycka till med era samtal. Låt honom komma på samtalsämnen kanske...

    Varm styrkekram!

    SvaraRadera
  2. (Ärligt talat blev jag rent ut sagt förbannad nu. Om han valde dig valde han dig väl i nöd och lust. Inte fan kan du gå omkring och försöka vara någon du inte är!!)

    SvaraRadera
  3. Kopierar Fighter,,,För att du ska kunna gå vidare MÅSTE du få vara du,inte tassa på tå..Du har rättigheter i erat förhållande.
    Allt de där som han inte vill höra om är ju du just nu,det är ju dej den han älskar som det handlar om...
    Varma & starka kramar till dej!

    SvaraRadera
  4. *morrar och muttrar* Du vet PRECIS hur jag resonerar om detta vännen, och du vet vart jag finns om du vill ventilera detta, sjukdom eller vad som helst annat! Massa kramar!

    SvaraRadera
  5. Ja, vad kan man säga...... Tur då att du har flera goda vänner, IRL och på nätet som orkar finnas där för dig "for better or for worse". (Extra tacksam nu för L som orkade lyssna på mitt ältande om fobin igår.) Jag finns här!/M

    SvaraRadera
  6. Låter väldigt tungt. *kram*

    SvaraRadera