söndag 27 februari 2011

Ont och läsplatser

Övre delen av min kropp är verkligen i olag. Det mesta gör ont. De senaste dagarna har jag inte varit alltför snäll mot axlarna. Att bära hem en bok som väger sådär en 8 kg var inte smart. Att stå i kyrka och sjunga blir inte heller bra. Det var roligt, det var maffigt men jag blev så trött och fick så ont så jag får fundera på om det är värt det.

Jag har legat en del i soffan och läst. Men jag är inte överförtjust i vår soffa. Jag tyckte den var bra när vi köpte den (såklart) men jag har kommit fram till att den är för låg i ryggen för mig. Min gamla soffa var perfekt, helt perfekt! Dock är den så sliten att den knappt går att använda...men jag har ändå svårt att göra mig av med den. Jag hade en fåtölj till. Den var också perfekt! Det var den enda sak jag kunde sitta och plugga i. Man sitter ju på ett annat sätt när man bara läser och när man pluggar, åtminstone gör jag det.

När jag flyttade från min gamla lägenhet för ett antal år sedan var jag tvungen att låta den stå kvar i källarförrådet för den fick inte plats. Långt senare när jag frågade min kompis som övertog lägenheten (ingen nära kompis dock så vi hade inte så ofta kontakt) om fåtöljen hade hon gett bort den eftersom hon behövde platsen. Ja, det förstår jag iofs för det var så länge sedan men åh, tänk om hon hade ringt mig! Det var min enda riktigt bra läsplats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar