lördag 26 februari 2011

Frånvarons lugn och tystnad

Min sambos största intresse är bilar. Han mekar inte men han ägnar mycket tid till att tvätta bilen eller bilarna rättare sagt. Märkligt intresse tycker jag men men han kanske tycker likadant om mina!

I förmiddags åkte han iväg för att köpa speciellt biltvättmedel som bara fanns på något ställe. Det tog flera timmar, han var säkert nere och pussade lite på bilen också.

Efter middagen i kväll åkte han ner för att tvätta bilen och kom inte hem förrän nu. Jag förstår inte riktigt men det är ju bra att det är något som gör honom glad. Det hade i och för sig inte gjort något om det hade varit hemmet han gärna gick lös på med svamp och tvätt.

Jag har haft en lugn kväll. En väldigt lugn och tyst och skön kväll. Jag och en katt och en tyst TV och en bok.

Nu är TV:n på. Den är alltid på när han är hemma. Jag orkar inte med alla dessa tramsprogram, jag blir ärligt talat mest irriterad. Och jag är så trött att det svider i ögonen samtidigt som jag har dåligt samvete över att jag inte kom ut. Nej, inte dåligt samvete som att jag borde gjort en bra sak utan det är ju något jag behöver och mår bra av. Att röra mig...även om det är kämpigt och plågsamt ibland.

Jag kommer att lägga mig tidigt ikväll känner jag. Min kropp behöver det.

1 kommentar:

  1. Åh, jag har också dåligt samvete över att jag inte kom ut. Missar ju både motionen och den friska luften.... Men. Det finns ju en ny dag på väg.

    Tack för din fina kommentar hos mig.

    Kram

    SvaraRadera