söndag 2 januari 2011

Pulkåkning och visdom

Jag har velat åka pulka i sådär 1 månad nu sedan den först föll men min sambo är inte så intresserad. Idag kom vi ut. Till samma lilla kulle som för ett år sedan men det gick mycket bättre idag än vad det gjorde då. Sambon skrämde upp mig lite och sade att tänk på hur det gick, det får inte hända igen, var försiktig och nej, nu får du inte åka mer är jag hade vurpat någon gång.

Men jag var ändå väldigt nöjd. Fem gånger räckte för mig idag, sedan tog vi en promenad runt parken. Nästa steg nu är att åka skidor, det vill jag så gärna, har inte gjort det på evigheter!

När jag kom hem var jag helt urtrött så jag slängde mig på soffan och kollade lite TV. Dumt, jag borde lagt mig istället och tagit en tupplur.

Pulkåkningen gick bra, jag skadade mig inte men det är faktiskt lite synd om mig ändå!
Jag har en visdomstand som håller på att komma fram i vänster övre rad. Det gör SNORONT men det kan jag väl ändå klara. Men det som har hänt är att det verkar ha blivit någon inflammation i det området. Allra värst är strängen som går mellan tandraderna och upp till tandraden där jag kommer att få min visdomstand. SNORONT gör det och jag kan knappt äta och det gör ont när jag sväljer eftersom det är så nära halsen.

Jag avskyr när det är något oralt problem. S0m tur är så har mina tänder funkat hyfsat bra...i alla fall tills nu. Ärligt talat skyller jag det på cyton. Jag skyller allt på cyton...haha

Jag är inte redig, jag är medicinsnurrig och nu lägger jag mig.
Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar