torsdag 6 januari 2011

Mammonglädje

Jag tycker om glädje. Glädje är bra.
Dock försöker jag att inte yvas för mycket av kommersiella saker. Även om jag egentligen gillar grejer tycker jag inte om miljöpåverkan samt hysterin av att handla. Det finns människor som har som hobby att handla, det är skrämmande tycker jag. Jag föredrar att bli glad av ett snällt ord, lite gos med katterna eller tecken på att kroppen funkar hyfsat. Jag skulle nog kunna göra denna listan bra mycket längre men detta låter väl bra! ;-)

Men ibland kan glädje köpas av pengar. Jag har i flera års tid velat ha en konsoll med träningsspel för att komma igång med träning på ett lätt sätt. Häromdagen köpte jag det äntligen. Och hjälp vad roligt det är. Jag köpte med ett dansspel och ett sportspel och huj, vad vi har härjat här hemma. Och jag har fått träningsvärk.

Dansen gav träningsvärk i rumpan och boxningen i armar/axlar.
Det är härligt med träningsvärk. Det är ju ett bevis på att kroppen fungerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar