onsdag 12 januari 2011

Min kropp

Förkylningsnässpray måste vara en av de absolut bästa uppfinningarna som finns!
Något jag verkligen kan få panik av är när jag inte kan andas genom näsan. Jag vet att det finns människor som nästan bara andas genom munnen, usch, det kan inte jag! Dessutom får jag alltid vansinnig huvudvärk av att vara däppt. Så....nässpray är såå bra!

Jaa, jag är förkyld. I vanliga fall brukar jag få de där stora manliga virusarna som är så elaka och som man blir ordentligt ynklig av. Men inte denna gången. Denna förkylningen är ärligt talat så liten att den är lite fånig och försumbar. Det känns så skönt! I vanliga fall kan jag bli riktigt dålig av förkylningar så jag är glad jag slapp det nu.

Min kropp är så bra! Den klarar av detta bra och trots immunnedsättningen under cytobehandlingen var jag inte sjuk då heller mer än en liten förkylning (fast då hade jag fått den av de stora manliga läskiga virusarna för det var lite synd om mig den gången). Jag har alltid haft så bra blodvärlden. Både vita och röda blodkroppar funkar finemang hos mig och sliter på. Jag har bra blodtryck och mitt hjärta är riktigt bra.

Just nu väljer jag att ignorera att mycket annat är skrutt på denna kroppen för det finns ju faktiskt bra saker med den.

Idag har jag dock kört med den riktigt ordentligt så jag skall natta den och pyssla om den lite. Och varför inte med lite kärlek och ömhet - tack för allt du har gjort för mig idag, tack för allt du har klarat av. Låter du mig vakna imorgon också är jag ännu gladare, lilla kropp men det är jag tvärsäker på att du gör.

Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar