lördag 1 januari 2011

Egen beröring

Språk är viktigt för mig. Jag funderar ofta på hur jag skall benämna saker. Var jag exempelvis frisk redan efter operationen eller var jag det först efter behandlingen var färdig? Var jag frisk eller bara cancerfrisk?

Ibland sitter jag med ena handen över ickebröstet. Jag vet inte varför jag gör så. Jag antar att det är flera orsaker: jag försöker acceptera det, ibland gör det ont, det är bra att massera.

Hur skulle jag kunna benämna det?

Om jag säger att jag håller mig låter det som att jag behöver gå på toaletten.
Uttrycket jag håller på mig indikerar en viss återhållsamhet. Om jag hade sagt att jag rörde vid mig själv skulle nog någon uppfattat det som att jag onanerat. Jag håller om mig? Det gjorde jag ju inte, inte helt om, bara lite på.

Kan man inte beröra sig själv?

1 kommentar:

  1. Det du skriver är ju att du sitter och smeker dig på bröstkorgen? Snukshummer.... ;) Det är väl ett kanonbra sätt att vänja sig vid det "nya" eller... det som inte finns...eller vad man nu ska säga...ett bra sätt att lära känna bröstkorgen på ett nytt sätt! Berör på ! Tjing / Ida

    SvaraRadera