tisdag 25 januari 2011

Klisterbröst och illamående

Jag har funderat ett bra tag på att prova ett klisterbröst men har hört att det skall vara ännu varmare så jag har dragit på det. Men idag tog jag tag i det och ringde för att få en återbudstid redan i eftermiddags!

Jag tänkte att det blir nog inte så jobbigt att gå dit eftersom de har flyttat. Hade de varit på precis samma ställe hade jag skakat. Så illa var det inte men jag var inte helt utan påverkan.

Det första klisterbröstet jag fick på mig satt perfekt, jag provade inte ens något annat. Det går inte ens att säga vilket som är äkta när jag har det på mig. Åh, det var riktigt fint. Jag har aldrig gillat det vanliga plastbröstet eller den hemska protesbehån, varken hur det sett ut eller känts. Men detta var annorlunda. Det både såg bra ut och det kändes bra!

Så jag gick därifrån på glada ben.
Som efter ett tag blev lite skakiga. Det tog inte lång tid innan jag fick riktigt, riktigt ont i nacke och axlarna som strålade ut i armarna, sedan huvudvärk och till slut illamående. Att skriva detta är lite på gränsen till vad jag klarar av.

Så sjukt att snedbelastningen blivit normalia. Och när jag får tillbaka den normala kroppstyngden fördelad på alla rätta platser reagerar kroppen så starkt. Jag får nog försöka ta det i små etapper och bara ha klisterbröstet på mig i små stunder.

För såhär vill jag inte må. Nu stänger jag ner för att inte behöva kräkas.

1 kommentar: