tisdag 11 januari 2011

Lite knark och lite surhet, gladhet och nöjdhet.

Vad är det på sovpillerna som jag gör att jag inte kan skriva ordentligt. Mycket märkliga saker...jag kan knappt stå på benen, jag snubblar omkring. På ett sätt tycker jag det är behagligt att vara i ett "jag bryr mig inte" ställe men sambon tycker det är läskigt. Mina tankar spinner snabbt, snabbt och jag har svårt att stänga av dem. Därför är det så skönt att det åtminstone någon stund på dagen är lite lugnare i hjärnvindlingarna.

Herregud, jag får det att låta som att jag knarkar ju! Det gör jag inte!
Jag knarkar med socker, det är mitt enda beroende tror jag.

Idag när sambon kom hem var har inte så glad. Han började muttra om disken och varför sätter vi i bestick i just den korgen som är sönder så besticken åker genom. Sedan börjar han muffla om maten som jag hade börjat med och härja runt. Jag blev skitskitsur över hans anklagelse att det var jag som hade satt in i den korgen. Jag brukar alltid kolla men om det var jag, om det var han, vad spelar det för roll! Jag blev så himlans irriterad att jag tog korgen och lagade det. Lite smältlim, lite extra bitar plast så funkar det utmärkt. Och vi har haft den i snart 6 år. Varför har han inte fixat det själv?

Igår köpte jag några aluminiumplaketter med nummer. Där fanns 1, 3, 4, 5, 6, 7 och massor men det fanns ingen tvåa! Och jag ville ha en tvåa! Jag blev lite obstinat i mitt letande, jag skulle ha en tvåa. Men där fanns ingen...Hmmm...vad gör man då. Men titta där hur ser det ut när 7:an ligger upponer, då ser det nästan ut som en tvåa.

Så när jag kom hem drog jag fram och slipade, fräste fram hur jag ville att den skulle se ut. Avslutade med att måla med akrylfärg där det var nedsänkt tidigare. Det blev riktigt bra och jag blev så glad!

Jag fullkomligt älskar att lösa problem. Finns det sådana jobb? :)

Sambon kunde sura vad han ville men här är jag och är alldeles duktig. Här sitter jag och duger!

Och nu skall jag lägga mig för jag skall upp tidigt för jag skall träffa min handläggare på AF på ett aktivitetsställe, jag hoppas att detta är bra mycket bättre än sist!

Det funkar inte så bra att skriva längre, allting snubbla...

Så jag lämnar datorn innan allt blir oläsligt och går och lägger mig istället.

Natti, natti och prosit på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar