onsdag 26 januari 2011

Min kropp vill lägga mig nu.

Dagen började med huvudvärk och jag har försökt att ta det lugnt och inte göra för många eller energikrävande saker. För att jag inte skulle bli stressad över maten bestämde jag mig för att köpa en thailåda hem, jag älskar thaimat.

Jag har försökt att ta det lugnt idag och det har funkat hyfsat. Men samtidigt river det i mig att jag inte har städat, diskat, lagat mat, tvätta och gör alla det jag inte jag annars orkar. Fast om jag gör allt det faller jag ihop. Så om jag städar och lagar mat och fixar när S kommer hem faller jag ihop lagom till dess. Det finns då bara ingen energi kvar till mig. Så jag kan tyvärr inte göra det, jag blir sjuk av det.

Jag läste om en hjärnforskare som själv fick en stroke, hon skrev boken när hon var mycket bättre och den var jättebra. Det var många tankar som väcktes. Såg också några minuter av ett program där de söker lyckan. Jag kan inte återge detta idag för min kropp vill lägga mig. Och eftersom den tycks veta vad jag behöver så lyder jag det rådet. Det borde jag generellt försöka göra mera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar