torsdag 13 januari 2011

Aktivitet med AF

Igår var jag på möte med AF och Eductus som bla har rehab. Det finns tydligen tre typer av rehabtjänster och jag skall ingå i 2:an. Första är typ att bara gå utanför dörren och tredje är när man är nära att börja arbeta igen så det är en passande nivå för mig tycker jag.

Det vi skall fokusera mest på är:
  • bryta mönster
  • stresshantering
  • uppmuntran/stöd

Min handläggare från AF är bara så underbar. Hon får mig verkligen att känna mig omhuldad och det märks tydligt att hon har mitt bästa för ögonen. Jag är inte van vid att någon gör sig sådana ansträngningar för att jag skall ha det bra så jag blev väldigt rörd av hennes ord. Även om allt ingår i hennes jobb är det ju ändå väldigt stora skillnader på hur mycket man kan/orkar engagera sig och många av de jag träffat på tidigare vad gäller rehabilitering har INTE befunnit sig i samma kategori!

Jag tyckte om kvinnan från Eductus också, hon gav ett bra intryck. Jag upplevde mig sedd och lyssnad på.

Jag skall börja redan nästa onsdag och jag ser så mycket fram emot det. Det ligger på perfekt avstånd också så jag får mig en lagom promenad både dit och hem så får jag in lite rörelse också.
Början blir lugn med fem tillfällen per två veckor, två ena veckan och tre nästa. Det är så perfekt för två per vecka hade varit för lite och tre för mycket. Jag är så otroligt imponerad över hur duktig AF-handläggaren är på att läsa av och läsa in mig!

Jag är ju lite språknörd och jag "samlar" på bra uttryck. När vi pratade om vilken tid jag skulle börja på sade AF en sådan rolig grej som jag måste dela med mig. Det tar tid för mig på morgonen. Jag är stel och har värk så jag behöver lea upp mig lite så att börja klockan 8 är kanske inte optimalt för mig.

Eller med ett annat uttryck:
Min bästa sändningstid är inte klockan 8. Jag fnissar varje gång!

3 kommentarer:

  1. Haha, DET var en bra kommentar. Vissa dagar är det sändningsuppehåll helt å hållet här...
    Skönt att höra att din handläggare är toppen!
    Kram på dej!

    SvaraRadera
  2. Hej
    följer din blogg och önskar dig en bra dag.
    jag har haft BRC själv.Operation Dec 09 och 6 cellgiftbehandlingar och strållning i 7 veckor,tableter Tamoxefin 5 år och en spruta(Zoladex) varje månad.
    Kram Natalie

    SvaraRadera
  3. Chruss - vad roligt att du tittar in. Stor kram till dig också!
    Natalie - då är du bara några månader efter mig i behandling. Hoppas du mår bra! Jag blir glad att du kommenterade!

    SvaraRadera