tisdag 2 november 2010

Yr och matt

Jag känner mig alldeles yr och matt idag också. Kroppen känns så tung att jag har svårt att hålla den uppe. Jag märker att jag sitter som en ostbåge.

Men jag tror jag vet vad det beror på. Jag sover extremt dåligt och har gjort så under ganska lång tid. Jag tror att det tar ut sin rätt nu.

Jag skall tvinga mig att gå ut och få lite luft.
Sedan skall jag äta lite och sedan får jag tvinga mig lite till men denna gången till vila.

Att jag skall vara så motsträvig!
Det hade varit mycket lättare om jag hade lyssnat på mig och lytt!

2 kommentarer:

  1. Skumt, det är ungefär så jag känner oxå i kroppen,,jag funderar på om det kan vara så att cytostatikan & det mentala kommer ifatt,,jag blir inte riktigt klok på det som är i kroppen,,jag kan inte sova alls om jag inte använder insommningstabletter...
    Men visst är det alltid lättare att råda andra & inte lyssna på sej själv..
    En megastor tisdagskram

    SvaraRadera
  2. Likadant för mig.
    Går nu på herceptinbehandling,vilket läkarvetenskapen säger att man inte ska bli trött av MEN JAG BLIR DET!Kan ena minuten känna mig hur pigg som helst för att i nästa stund bli helt slut av att ta bilen till affären och köpa mjölk typ..
    Sover 1 timme sedan vaknar jag och kan inte somna om.Inatt fick jag lägga mig i gästrummet och läsa i 3 timmar (för att inte störa maken som ska upp och jobba tidigt) och därefter slumra fram till morgonkvisten. Är så less på detta för jag går nu med konstant hjärtklappning och darrar i hela kroppen. Bara jag inte går in i väggen igen(gjorde det ordentligt 2005).Alla tankar bara snurrar känns det som... Sympatikramar
    /Marie-Louise

    SvaraRadera