torsdag 25 november 2010

Alcomätare

Jag borde ha en alcomätare här vid skrivbordet.
Eller snarare medicinmätare, som kollar hur snurrig jag är.

På kvällarna (och i morse) kommer jag alltid på grejer jag skall göra. Måla lite, färglägga och göra lite bakgrundspapper. Ibland blir det bra för jag är avslappnad (duh) men ofta blir det bara kladd och jag får göra om det när jag vaknar till liv.

Igår kväll kladdade jag lite med färg och i morse när jag vaknade såg det ut som om jag hade plockat blåbär, jag var helt blålila om händerna! Åh, ljuva blåbär. Tur jag inte jobbar där jag måste vara proper! Nu när jag kommer till skrivbordet ser jag att morgonens aktiviteter satt spår. Här är fullt av små papper och färgfläckar på skrivbordet. Jag har underlägg, en självläkande matta som också är enkel att torka av färg ifrån. Men den hade jag inte använt, jag hade målat vid sidan om- på själva skrivbordet.

En himla röra lämnar jag också!

Så, alltså -jag behöver en medicinmätare! Kanske skall önska mig det i julklapp - tillsammans med lite mer energi! :-)

Fast lila är fint och det är en trevlig blåblärsplockpåminnelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar