fredag 5 november 2010

Sömndeprivation

Igår var jag verkligen desperat. Jag förstår verkligen att sömndeprevitation används som tortyr!

Igår försökte jag ta en tupplur men det var helt kört. Jag stod ut i 1 ½ minut, sedan kröp det för mycket i kroppen. Jag steg upp och gjorde yoga istället. Det var bra, det gav mig energi.

På kvällen låg jag en stund och läste men en kisse på magen. Det är också bra.

Redan 20.18 igår började jag förbereda för att gå till sängs. Hmmm....som vanligt tog det ganska lång tid men jag var ändå i säng tidigare än vad jag brukar vara. Det tog ett litet tag innan jag somnade men jag fick ändå vila.

Som vanligt vaknade jag tidigt.
Som vanligt vaknade jag av byggnadsarbetarna. Men denna gången hade jag förberett mig.
Jag hade tagit fram det stora artilleriet, hörselkåpor!!
När det började ljuda utanför plockade jag helt sonika fram dem. Tyvärr kan jag ju bara ligga på ryggen med dem på men det är ändå värt det för att få lite vila och tystnad.

Fast då plockade de fram ett vapen som slår alla öronproppar och hörselkåpor med råge. Jag kapitulerade totalt!

Jag hade somnat och drömde. In i drömmen kom en märklig lukt. Inte bara lukt utan en riktig fruktansvärd stank. I drömmen kunde jag inte ta mig därifrån. Jag höll på att storkna och kräkas samtidigt men jag kunde inte komma undan. Till slut vaknade jag gudskelov och kände att stanken var härifrån, något utanför. De höll på att rensa något avloppsrör och här fullkomligen stank SKIT. Det var det absolut värsta sättet jag har vaknat upp på någonsin!

Imorgon är det gudskelov lördag.
Jag har köpt en lott.
Jag hoppas jag vinner mycket pengar så jag kan köpa ett hus på landet istället.
Där skulle jag trivas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar