onsdag 24 november 2010

Gråt och snö

Igår grät jag mig till sömns
Ingen bra idé.
Inget bra även utan idé.

PANG!
Huvudvärken kommer direkt, ögonen svullnar och känns som att de skall ploppa ut och de svider.

Men det värsta kommer dagen efter när jag skall öppna dedär rödsprängda ögonen och se mig stirrandes i spegeln som om jag hade värsta bakisen. Jo, gråtbakis finns faktiskt. Vi borde utöka ordlistan. Gråtbakis, migränbakis, pysselbakis. Jag återkommer om jag finner fler!

Hela dagen efter går lite i dimma och jag är trött. Vid 8 var jag så trött att jag tänkte gå och lägga mig. Det hann jag inte. Nu har det gått 3 timmar efter det och jag kan inte riktigt redogöra för vad jag har gjort.

Jag satt och målade nu lite på slutet - dum idé. Det blev inte bra men händerna är totalt infärgade. Lila är visserligen en fin färg...

Ont, ont, ont idag. Nämnde jag att jag hade ont? Axlar, skuldra, höft, knä...name ite.

Dessutom är blixtarna i vänster öga kvar men nu ser jag också lite sämre. Jag måste ringa....någon.
Vem?

Jag börjar bli stressad över allt som skall hinnas den närmsta tiden. Jag tror jag får lista allt och göra prioriteringar men det får bli imorgon. Jag är alldeles för snurrig nu och det är dags för sängen men UTAN tårar idag hoppas jag! Men man vet aldrig, de kan komma lite när som helst. Det var nästan lite enklare att vara tuff och stark, då behövde man minsann inte tjuta och få migrän jämt!
Nattinatt

Åh, vad jag älskar snö!

1 kommentar:

  1. Ring sjukvårdsupplysningen, så hjälper de dig vidare! Kram Lotta

    SvaraRadera