lördag 6 november 2010

Konsthantverk och trötthet

Jag är extremt fascinerad av konsthantverk. Inte så att jag vill äga allt vackert jag ser.
Nej, jag vill skapa sådant!

Det är nog bland det roligaste jag vet att titta på konsthantverk. Det och loppisar!
Jag pratar alltid väldigt mycket med hantverkarna och fascineras av deras arbete. Jag frågar mycket och försöker insupa allt.

Tänk om man kunde arbeta med något sådant och livnära sig på det.
Fast att gå typ 5 år för att lära sig att bli keramiker...nää, det är nog för mycket.

Jag hinner brinna så mycket under denna korta stund jag är där att det inte är mycket kvar av mitt ljus när jag kommer hem. Det blir lika mycket kollaps av detta som att göra mindre roliga saker, lika stor trötthet.

Men jag är åtminstone fylld av trevliga samtal och minnet av vackra alster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar