måndag 1 november 2010

Dubbeldusch

Jag hade dagen planerad.
- pyssla lite
- bada
- ta en promenad
- handla
- gå till posten

Det var en ganska enkel planering tyckte jag. Sådana svårigheter som matintag och dylikt lämnade jag ute, jag kan ju inte klara allt! Haha

Men det blev inte som jag trodde.

Efter badet klarade jag inte av mer. Man kan ju bli lite snurrig om vattnet är för varmt eller om man badar länge men båda delar var ganska lagom tyckte jag. Jag skrubbade mig med en olje/saltinpackning som är skön och luktar gott. Vanligtvis. Idag luktade den mysko men det fattade jag inte helt förrän jag var inskrubbad. Just den lukten sitter i länge också. Så kunde jag inte lukta.

Och vanlig duschcreme biter inte riktigt på detta, då hade jag fått stå där i en timme. Så jag tog en annan olje/saltinpackning för att liksom lösa upp den första. Dubbelolja. Det blev oljigt.

Det kanske var det som blev för mycket för mig?
För sedan orkade jag inget mer. Jag kunde knappt ens ta på mig vilket iofs var en kombination dels av energibrist men också dels pga värme och kladd! Jag fick öppna balkongdörrarna och lufta av mig.

Sedan fick jag lägga mig i soffan. Det blev inte mycket mer gjort.
Jag lyckades samla energi så jag kunde laga middag. Det är jag glad över och det blev gott.

Alldeles nyss tog jag en dusch till. Jag var fortfarande kladdig.
Så jag har haft ganska fullt upp idag...men inte riktigt som jag trodde.

Tänk att det kan vara så jobbigt att bada.

Jag går och lägger mig istället.
Nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar