fredag 19 november 2010

Mycket sedan sist.

Efter många års vägran gick jag till slut med i Facebook.
Jag fick ett meddelande från en kille jag träffade för många år sedan. Han skrev att det var länge sedan och att mycket säkert hade hänt sedan sist.

Ja, mycket har hänt.

Jag har haft ont och varit trött och varit sjukskriven. Jag har ätit och kräkt - massor! Jag har gått på behandlingar för både utmattning och ätstörningar och det har varit bra. Jag har skrattat mycket och jag har gråtit mycket. Jag har varit rädd och jag har varit arg och även avundsjuk och lite bitter. Jag har haft en släng av cancer och tillbringat 4 månader i nästintill medvetslöshet orsakad av cytostatikan. Jag har fått lära mig hur det är att vara totalt hjälplös. Jag har mött många människor, de flesta alldeles otroligt fina och vänliga. Jag är mindre känslig och mer öppen. Jag har fått besked om barnlöshet. Jag har helt bytt frisyr, jag har tappat ett bröst.

Jag har inte arbetat en dag, inte rest, knappt varit social, inte varit ute, inte druckit vin.

Men oj, vad det har hänt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar