onsdag 19 december 2012

OK-stämpel

Idag var jag på min vanliga halvårskoll och som vanligt såg allt bra ut. Läkaren också. Varför är det bara snygga män på onkologen? Fast jag skall inte klaga. Jag kanske skall uppskatta att snygga män klämmer lite på mig. Förutom Magnekattens trampande är detta det enda närmandet för tillfället. Vilket jag för övrigt är glad för. En genomklämning en gång i halvåret är typ den närmsta relation jag orkar ha för tillfället. Ganska så kravlöst. Det enda jag behöver göra är att ta blodprov för att visa att jag är frisk och det finns väl andra kvinnor som gör det regelbundet innan de har vidare intim kontakt. Män också för den delen. De snygga männen som klämmer är alltid så korrekta. Jag är inte så förtjust i stela typer. Speciellt inte om de skall klämma på mina bröst. Man kan väl dela några skämt åtminstone? Helst innan jag klär av mig. Det skulle kunna uppfattas som stötande om han kommer med olämpliga skämt när jag står där halvnaken. Och efteråt kunde man väl åtminstone ta en fika. En pepparkaka eller något, det är ju i alla fall jultider. Nejdå, när jag klädde på mig märkte jag ganska tydligt att han liksom redan var färdig. Och så verkade han inte så intresserad av att ringa. Han sade att han skulle höra av sig om det var något, inte annars. Visst är det typiskt! Jag som redan hade börjat se fram emot sommarens klämning. Fast vem vet, det kanske är en annan snygging som får lägga sina händer på min kropp. Jag kanske skall uppföra en lista på alla händer som har befunnit sig på olika delar av min kropp under denna resa. Eller kanske ännu hellre en lista med frivilliga händer, det låter väl festligare, inte sant?

1 kommentar:

  1. Du är för härlig Inger. God Jul och Gott nytt År Kram Carin

    SvaraRadera