lördag 1 december 2012

+ 6

Igår var det 6 månader sedan jag flyttade och jag känner både glädje, tacksamhet och stolthet. Jag är så glad för min lägenhet och lugnet. Jag är så glad att jag kan göra vad jag vill utan att behöva utstå smädelse. Mathållningen är inte helt lätt vilket oftast beror på trötthet men jag är ändå så tacksam att jag kan laga mat som jag kan äta utan att må illa. Det är en njutning att gå och handla och inte behöva kämpa för att få slippa äta så mycket kött. Jag har ännu inte fått i ordning mitt hem som jag vill men jag är ändå stolt över det. Jag är också stolt över att jag så snabbt och lätt lyckades fixa en lägenhet i en stad och tid där det vanligtvis är svårt. Jag är stolt över att allt går bra och att jag kommer ihåg det mesta och viktigaste som behöver göras. Jag är också glad över speciellt goa grannar. Jag är enormt glad över att sova själv, slippa utskällning när jag vänder på mig och kampen för att ha sovrummet svalt pga Tamoxifenets nattliga värmepanik. Jag är tacksam över att jag kan lägga mig hur tidigt som helst och inte bli störd (även om jag inte gör det). Jag är så glad att jag kan ha tystnad omkring mig, TV:n behöver inte vara på trots att ingen tittar på den och jag kan faktiskt titta på vad just jag vill. Jag är så glad av känslan av självständighet.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Så skönt att du tagit kloka bra beslut för dig!
    Att känna lugn och ro i sitt eget hem och de närmaste måste ju vara en förutsättning för att få må så bra det bara går!
    Underbart att du ser så mycket att vara glad över fast du haft/har en tung resa....Jag går igenom både ätstörning och värk men tack o lov slipper jag ännu cancer....men den finns i min närhet så jag kan tänka mig allt du går igenom! Min mamma sa alltid att ur allt ont kommer det något gott!! Ibland får man leta efter det men med lite distans till allt kan jag ofta skönja något som gett mitt liv ett insikt och kunskap. Självständighet är värt allt!! Styrkekram maria

    SvaraRadera
  2. HURRA för dig!Inte många som vågar eller kan, så njut av ditt liv.

    SvaraRadera
  3. Du är en stark tjej, tänker på dig
    Natalie

    SvaraRadera