tisdag 13 november 2012

Kissekatt

Jag har två kissekatter. Eller borde jag skriva en katt och en kissekatt. Hanen är drygt ett år gammal och hormonstinn så det sprutar om öronen på honom. Alla hormoner gör att han inte riktigt vet vad han skall göra och så vill han att jag skall leka med honom...Hela tiden. Men när jag kommer hem ifrån jobbet är jag trött och behöver vila en stund. Det motsäger sig Magne så han sätter sig och kissar någonstans. Och under tiden jag torkar upp det sätter han sig någon annanstans och kissar. Så har det hållit på i någon månad och jag är väldigt trött på det. Om han gör det framför mig så kan jag ju städa bort det direkt men det jag inte ser stinker. Han har kissat någonstans vid soffan och jag kan knappt sitta där utan att må illa. Han har också skvätt på tangentbordet och det är inte det lättaste att torka rent vid alla knappar. Vissa saker är lättare att städa än andra. Han kissar helst på papper vilket har inneburit att jag får slänga massor. De viktigaste får jag se till att ha i skrivbordslådor och jag får se till att inte något ligger lättillgängligt på golvet eller bord/skrivbord. Det innebär att mitt hem inte riktigt ser ut som jag vill. Den mesta tiden och energin får jag ge Magne. Jag har ingen ork att piffa hemmet och jag vågar inte heller innan vi har fått koll på hans blåsa. Men så länge får det väl se ut såhär. Det är tur att han är så söt och go när han INTE kissar!

Han skall kastreras men han är en avelskatt så han skall jobba lite först. Han har fått två kullar och det är enastående vackra bäbisar han har blivit pappa till. En tredje var på gång men honan förlorade dem. En eller två kullar till är tänkta innan han får gå i pension. Jag har Feliway i eluttaget samt sprej och jag provar med Zylkene men det hjälper inte så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar