måndag 26 mars 2012

Kroppsreaktion på svek

Igår fick jag veta något som gjorde mig fullständigt rasande.
Det var inget överraskande svek men det påverkade mig ändå väldigt starkt.
Förutom otrolig ilska känner jag sorg och chock. Chocken kommer ifrån den totala avsaknaden av skam, ånger och ansvar som personen i fråga uppvisar. Det både chockar och skrämmer mig.

Den här kroppen klarar inte av så starka händelser. I alla fall inte utan att det ger negativa effekter i form av värk. Jag var helt slut igår kväll så jag lade mig tidigt. Jag kände av lite huvudvärk så jag anade vad som komma skulle och mycket riktigt - jag vaknade mitt i natten av fullskalig migrän. Numera är mönstret likadant, det infaller alltid nattetid vilket jag finner mycket märkligt. Förr fick jag minsann migrän på dagtid men nu har jag alltså blivit en nattsuddare.

Mitt i dimman lyckades jag peta i mig några tabletter som gav mig en annan sorts dimma. De hjälpte inte så bra som jag hade hoppats. Jag tror i alla fall att det var rätt tablettkombination jag fick tag i. Det är inte så lätt att försöka ligga stilla, öppna lådan och ta fram rätt tabletter av ca 10 burkar jag har ståendes där. Jag känner dock väl till de olika burkarna och jag är ganska säker på att det var rätt. Förr räckte det med en tablett men för många år sedan togs den bort och för att få samma effekt behöver jag kombinera tre olika sorter vilket är lättare att göra i vaket, seende och tänkande tillstånd.

Idag känner jag av träningsvärk i ljumskarna. Det är också märkligt. Jag tror inte jag gjorde något annorlunda igår. Inget annat än att känna min kropp genomsköljas av en otrolig ilska. Fast det kanske är så min kropp svarar på svek och ilska. Tur det var något som knep igen på mig för verbalt gjorde jag det minsann inte. Och ändå sade jag lååååångt ifrån allt jag ville.

2 kommentarer:

  1. Tänker på Kaj Pollak:

    Det är aldrig kärleksfullt mot någon att vara någons dörrmatta.

    Nu vet jag inte vad det här handlar om, men låt inte personen ifråga ta av din energi. Du behöver den själv.
    (Precis som det skulle vara så lätt!!! Jag vet...)


    Varm varm styrkekram ♥

    SvaraRadera
  2. Många kramar till dig från mig.

    SvaraRadera