tisdag 24 januari 2012

Vad som funkar

För övrigt är jag stolt över dagen jag idag skapade till mig själv.

När jag kom hem från min aktivitet som för övrigt var givande var jag trött som jag alltid är. Då fungerar inte min hjärna så bra utan går på vana. Det är inte alltid jag lyckats tyda min kropps signaler så bra så istället för att vila när jag är trött eller laga mat när jag är hungrig så äter jag choklad. Föga förvånande brukar det inte ge mig någon lindring.

Men idag, trots min trötthet, lyckades jag tänka ett extra varv. Jag var trött, jag var hungrig, jag reagerade med att instinktivt vilja äta choklad men jag lyckades tänka på vad jag verkligen behövde. Jag lagade mat!! Inte från grunden, det fanns rester i kylen. Men av ris en dag och köttfärssås en annan dag gjorde jag fylld paprika och det var jättegott. Dessutom åt jag upp allt jag hade gjort vilket säkert var mindre än en normal portion men mycket mer än vad jag brukar äta så jag är jättenöjd.

Och som om det inte hade räckt så lade jag mig...och lyckades tom somna!! Jag försöker ibland att vila men jag klarar sällan av att ligga så länge innan jag stiger upp. Skillnaden var att jag vanligtvis försöker vila på soffan men idag lade jag mig i sängen. Så då vet jag vad som funkar. Det är ingen idé att försöka vila på soffan, det funkar inte. Hopp i säng istället!

Vilket jag skall göra nu.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag heter Natalie och brukar läsa din blogg.Har haft BC själv 2010.
    Önskar dig en trevlig dag
    Kram
    Natalie

    SvaraRadera