måndag 24 juni 2013

Dagens smörj

På Vidarkliniken fick vi insmörjningar varje dag, det var ljuvligt. Jag förkortade det till smörj, så vi fick alltså smörj varje dag. Och riktig smörj var länge sedan jag fick nu. Jag är fri, jag är tacksam och lycklig över det. Aldrig mer den typen av smörj, inte någon typ av smörj heller. Det finns ju tyvärr många olika sorters smörj och kontrollbehov.

Från ett smörj till ett annat.
Mina kvällar fotsätter med smörj men de ges av mig själv så jag känner mig ganska säker :-)
Jag smörjer in med olja mot torrsprickor, aj. Andra sprickor smörjs in med annat kräm. Fötterna smörjs in pga neuropatin med solum eller arnika/formika. Jag får alltid massa blåmärken och då skall tydligen arnika kräm funka mot det också så jag provar. Kattens ordentliga klösning duttar jag med desinficering (kan inte stava just nu(7. Benen smörjer jag in med arnika/coppar olja för att buken och ärren skall bli mjukare, får se hur det går. Undrar om jag har glömt något viktigt...Ansiktet får också en smörj såklart och händerna får på köpet. Hela jag är alltså insmord och go nu! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar