söndag 1 juli 2012

Sommartid eller Ingertid?

Jag var uppe sent igår. Jag tänkte på knölen och målade mig ur rädslan för stunden. Det tog ett tag och jag lade mig senare än vad jag har gjort på mycket länge. Idag är det söndag och då vill jag gå till kyrkan. Först tänkte jag att jag inte orkade gå upp för jag var så trött men jag ändrade mig. Klockan var dock mycket så jag fick skynda mig. När jag såg kyrkklockan tänkte jag att det var konstigt att de två sidorna som jag såg visade samma fel. Väl framme vid porten misstänker jag att de inte alls visade fel...vilket var rätt. Men jag gick in ändå. Och tur var väl det för annars hade jag missat sista meningen i psalmen samt välsignelsen. Jag hade inte ens vett att känna mig generad för jag tyckte det var så otroligt roligt. Och hade jag inte gått dit hade jag inte fått dessa trevliga samtal. Jag hade säkert inte heller tagit mig några steg längre till parken för en lång promenad.

Nu skiter jag i dig, din knöl och går och lägger mig istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar