måndag 9 juli 2012

Monetärt oflöde

För en gångs skull var jag ute i god tid med papperna till FK. Antal gånger jag loggat in på banken för att kolla insättningen har varit många. Men det har varit resultatlöst, pengarna har inte kommit. Jag började fundera på när jag skickade in pappret och OM jag verkligen hade gjort det men jo, det var jag säker på. Jaja, de kommer väl tänkte jag och oroade mig inte speciellt.

Hur många dagar tar det att flytta innan jag anmäler adressändring? Tydligen 40 dagar. Lika länge som Jesus frestades i öknen. Ähum, nu tappade jag visst spåret. Jag har försökt adressändra tidigare men inte lyckats. Jag loggade in på adressändring för att ändra och läste att jag behövde använda mig av e-legitimation. Bra tänkte jag för det har jag ju men undrar var mojängen är och vad koden är till den. Jag ringde till banken och fick informationen jag behövde. Tjejen på supporten undrade om det var något mer hon kunde hjälpa till med men jag svarade att det inte var det om nu inte det var så att de kunde hjälpa mig att leta upp mojängen. Tyvärr inte.

Jag letade och letade utan resultat. I vanliga fall har jag stenkoll på mina grejer men nu efter flytten har vissa saker inte fått nya ställen än så jag är inte lika säker. Jag gav upp och tänkte att jag cyklar ner till skatteverket och fixar det där. Det var 3 en fredag så jag hade inte stort hopp om att det skulle vara öppet men det var det! Öppet till 4, tack för det! :-) Jag fick pappret ganska snabbt, problemet kom när jag skulle fylla i den. Dumt nog tog jag inte med uppgifterna om lägenhetsnummer och namn på fastigheten. Skatteverket har flyttat ihop med FK, så nu är de sambos vilket är bra när man behöver få tag på båda. Eftersom pengarna ännu inte hade kommit tänkte jag fråga hur det går och fick sitta läääänge i kö. Men det gjorde inget, jag hade några söta och roliga småttisar att titta på. När jag kom fram till FK berättade hon att de hade skickat ut ett avslag. What!? Men när jag fick läsa pappret visade det sig att jag hade skickat in förra månaden igen. Kunde de bara inte fattat att det var fel och fixat det, kanske ringt mig för att fråga? Men tyvärr var det ju så att jag inte hade fått de papperna. Jag har som sagt inte lyckats få det rätt än. Kvinnan hjälpte mig och fixade fram nya papper som hon skulle skicka in.

Men det tar två veckor innan jag får pengarna och nu har jag liksom 300 pengar. Det viktigaste är att katterna får mat och sand. Tyvärr är kattmaten helt slut så jag får skramla för att för ihop.  Jag tror nog att jag kan fixa det. Det som retar mig mest att jag inte kan handla är jordgubbar, jag fullkomligt älskar jordgubbar och ville köpa en hel låda så jag bara kan gluffa i mig så mycket jag bara orkar och göra sylt och frysa in.

Första dagen blev jag jätterädd, hur skall jag klara det. Vad skall jag göra? Efter en natts god sömn var oron borta. Klart jag fixar detta på något sätt. Efter ett tag märkte jag att jag såg det som en utmaning. Klart det går bra. Pengarna som jag skulle få till baka från S sade suttit fint men nu får jag klara mig själv. Jag utmarnar  mig själ att inte behöva ta ut pengar från ett annat konto där jag har sparpeengar. Det är en iltebn bak oc har semester nu så det är ite tro,igt att jag skull e kunna få ut pengarna nu. Jag skulle varit ute i god tid föratt kunna få pebgara.

Om det tar 2 veckor bör jag få dem på min namnsdag och då har jag flera anledningear till att gå ut och köpa en bakelse! Kattmaten är i stort sett helt slut. Jag hällde upp det susta zv vyxebmnateb meb bäbusnateb fubbs det kute jvar av.Så det räcker i några dagar till. Torsdag eller fredag måste jag handla mer kattmat. Fast jag har blötmat så en dag till räcker det. I helgen måste jag shoppa.

Jag hade kunnat begära eftersändning och det kostar närmare 500. För de pengaran föredrar jag att köpa kattmat

Du behöver väl inte gissa att jag har tagit mina medikamenter och snart skall försöka att lägga mig och sova. Klockan är alldeles för mycket, jag borde ju lägga mig bra mycket tidigare än så, jag vet vberkligen it vart6 tiden tar vägen på kvällen. Jag måste ändra mina sömnvanor.

Nu är jag ganska snurrig. Håll tummarna att jag kommer på innovatuva sött att dra ub stpkar!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar