tisdag 16 februari 2010

Drömmar

De senaste nätterna har jag drömt mycket om sjukhus. Igår natt drömde jag att jag hade fått skelettmetastaser och var på sjukhuset för att bli opererad av samme läkare som tidigare, han jag inte alls tyckte om. Hur han skulle operera mig förstod jag aldrig men drömmar är ju sällan logiska! Jag kommer inte ihåg så mycket av drömmen förutom en enormt stark och förlamande rädsla. En sådan rädsla har jag inte alls känt under dessa 8½ månader. Men den kanske finns ändå? Jag kanske har intellektualiserat bort den, det skulle inte förvåna mig.

Inatt var det så dags för ännu ett sjukbesök (i drömmen alltså) men den hade inget med cancer att göra. Jag var inlagd på sjukhus men jag vet inte av vilket skäl. Jag vet inte vad det var för fel på mig men jag var helt utmattad och var inte kontaktbar. Dessutom förlorade jag medvetandet hela tiden. Inte bara svimmade utan mycket värre, rent vidrigt. Ungefär som den gången när jag blev opererad i juni, helt väck var jag. Det tog jättelång tid innan jag liksom kom tillbaka, säkert en kvart. Ungefär så var det i drömmen också. Det var en väldigt stark dröm och jag blir nästan rädd bara jag tänker på den. Men i drömmen skulle jag skrivas ut för de hade inte märkt att jag hade svimmat så många gånger och jag var så utmattad att jag knappt kunde prata. Mycket märkligt (och även denna ologisk).

Undrar om jag är mer rädd än vad jag fattar att jag är och att mitt undermedvetna försöker att bearbeta det. I vilket fall som helst är det otroligt obehagligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar