lördag 15 september 2012

Värk och medicintankar

Under många år, jag vill inte ens tänka på hur många det kan vara, har jag använt en medicin till den värsta värken. Jag använder den inte så ofta utan sparar den tills den verkligen behövs för jag är lite rädd att fastna i det. Dessutom äter jag så mycket medicin för övrigt, det räcker liksom med biverkningar! Förr fanns denna värkmedicin som en tablett vilket var fiffigt, både muskelavslappnande och smärtstillande på samma gång. Den togs bort för ett antal år sedan men jag kunde återskapa den genom att ta de tre olika aktiva ämnena vilket har funkat bra. Nu har den starka smärtstillande tabletten tagits bort så jag har fått utskrivit en annan medicin. Idag hamnade jag på en blogg där innehavaren skrev om just dessa tabletter och att de är kända för att skapa beroende. Men jäklars skit!! Och jag som dessutom har varit tvungen att ta betydligt mer smärtstillande på sistone än vad jag har gjort på länge. MMS är nog bra men initialt har det varit bra mycket jobbigare med värken. Som tur är så är en smärtläkare involverad så jag tror jag skall ta en diskussion med honom om smärtlindring. Det borde ju vara en stor och viktig fråga för alla deltagare och kanske något som läkaren tar upp vid sin föreläsning. Jag skulle nog iofs föredra att ta min fråga mer privat.

Nu skall jag googla lite mer på pillerna. Vem vet, jag kanske förfasas och skräms ännu mer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar