onsdag 12 september 2012

Förkylt igen

Igår hade jag ont i halsen när jag vaknade. Attans också, det var ju inte länge sedan sist! Men om jag räknar tillbaka tre dagar när jag troligen blev smittad var det i lördags och då träffade jag ju väldigt många människor så det får väl vara ok för denna gången! ;-)

Tyvärr hade jag tid hos sjukgymnasten klockan 11 men jag lyckades faktiskt masa mig dit. Sjukgymnasterna på MMS pratar mycket om att vi skall försöka promenera minst en halvtimme per dag så jag brukar inte ta bussen utan går vilket tar precis en halvtimme. Och så skall jag ju hem så det blir en timmes promenad tre dagar i veckan bara för MMS:en.

Behandlingen idag inleddes hyfsat men sedan skulle jag vända mig och lägga mig på magen. Det är inte så skönt när bihålorna är igentäppta kan jag lova, fast det vet du säkert redan!

Väl hemma trillade jag ihop i en hög på sängen med katter runtomkring och sov i tre hela timmar. Helt yr i bollen vaknade jag och inser att jag måste fixa något att äta vilket jag gör. Sedan har jag mest legat i soffan och gosat med kissarna. Om det förresten inte hade räckt med en stulen cykel så håller mobilen på att lägga av och jag får väldigt ont av att sitta i soffan. Jag har nog skrivit det förresten men jag orkar inte ta tag i det!

Och min vänstra submandibulära körtel har svullnat så att det gör ont att ligga på kudden eftersom det trycker mot den. Av samma anledning har jag fått svårt att hosta, så fånigt!

Nog med gnällande för idag. Jag är glad att jag inte gick till gospeln idag. Jag kommer troligtvis också att avboka både läkartid och jobbet imorgon. Låter det inte bra att man kan avboka jobbet? Denna gången kändes det inte ens speciellt jobbigt att stanna hemma för att ta hand om mig.

Nu skall jag förnya bekantskapen med min goa säng.
Nattinatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar