torsdag 13 september 2012

Gårdagens och dagens lunch

Igår lagade jag pasta med lax och efter det mumsiga middagsintaget idag insåg jag att jag hade lagat nudlar och lax. Öh, typ samma sak! Hur kunde jag inte reagera på det förrän efteråt?

Fast det var inte exakt samma.
Gårdagens lunch innebar gravad lax i en sås med creme fraiche till spaghetti.

Dagens lunch innebar stekt laxfilé och en sås gjord på tomater i olika färger som jag mosade och skvätte lite citron på. Jag såg Jamie Oliver göra det i något program och det såg så genialiskt enkelt och gott ut...och det är det!

Så, lika men ändå olika.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är jätteduktig med din matlagning! Hoppas du kryar på dig snart och så skönt att du är hemma och tar hand om dig. Missar är extra underbara när man är sjuk <3
    Vad är det för mobil som har slutat fungera? Jag menar, typ, märke osv?
    Skickar många varma energi-kramar!
    Aina

    SvaraRadera
  2. Jag är hyfsat duktig de dagarna jag faktiskt äter även om det blir sent ibland...de andra dagarna skriver jag inte om...
    Min mobil...oj, ja, den är gammal den! Samsung heter den men vad mer.
    Letade upp manualen och den säger att den heter SGH-E370. Den är jättegammal, tror tom den är sedan innan cancern eller ännu äldre, kanske tom 5 år gammal.
    Kram, Inger

    SvaraRadera