onsdag 19 september 2012

Skratta och läk!

Postar jag i fel blogg nu? Ja, möjligtvis men jag tyckte denna hörde hemma lika bra här som i min skaparblogg. Jag tror att det är fler läsare som förstår humorn i det här än där. Och dessutom är den bloggen lite sorgligt eftersatt sedan flytten. 
Jag har fastnat totalt för en sajt som heter Pinterest vilket kort beskrivet är en virutell anslagstavla. Det är många timmar jag har tillbringat framför skärmen i full fascination. En av kategorierna som jag gillar är citat. Ord har ju alltid varit viktiga för mig och jag liksom samlar på aforismer. Många av dem använder jag i mitt skapande. Egentligen föredrar jag att använda vårt eget språk i mina böcker men många grejer passar bättre på engelska. Nedanstående hade iofs funkat lika bra på svenska.

Det kanske ser ut som att det är två likadana bilder men notera att ordet bra (bh) har en liten lucka som kan öppnas vilket du ser på bild 2. Jag fnissar varje gång jag läser det och jag tror att för varje gång man kan skratta åt det så kommer man närmare läkning.

Så, skratta och läk!! :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar