måndag 24 september 2012

Prioritet renhet

Jag har inte klarat av att tvätta på evigheter och det är ett helt berg som möter mig och försöker anfalla mig när jag öppnar klädkammaren. När jag hämtade min post (vi har postfack i entrén) såg jag att det var ledigt i tvättstugan så jag släpade ner min fångst. Idag har jag prioriterat renhet. På grund av värk, frusenhet och trötthet har jag inte heller orkat att duscha, dock handlar det inte om lika långt uppehåll som tvätten. Att duscha och tvätta håret innebär att jag måste sträcka upp händerna över huvudet en bra stund och det har inte funkat. Tvagning av kropp funkar ju utan dusch så jag var ju inte direkt skitig men håret behövdes sannerligen tvättas. Jag fick ta att det gjorde ont att sträcka händerna uppåt den tid som krävdes. Jag fick också ta att jag efter duschen fick vila en bra stund innan jag kunde ta nästa steg och klä på mig. Just idag kommer renheten innebära att jag inte orkar laga mat.

Nu skall jag avsluta med att ta en värktablett. Eller är det en inledning? Och borde jag i så fall inlett reningsprocessen med just denna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar