fredag 1 juli 2011

½

Igår fick jag ett brev från AF att jag hade tid hos en handläggare på tisdagen den 4:e juli klockan 10.00.

Då infaller några frågor.
För det första undrar jag varför jag får beskedet så sent.
Jag undrar även om jag skall ta med en kalender som gåva eftersom den 4:e är måndagen. Det kanske är samma anledning till att det dröjt så länge innan jag fick den här tiden.
Jag ringde direkt igår men vederbörande var på möte.
Idag när jag ringer får jag besked att hon inte är där men att jag kan knappa in nummer 2 för att tala in meddelande eller 9 för att bli kopplad till telefonist.
Jag vågar inte tala in meddelande med den frekvensen som hon verkar vara på sitt arbete. Tänk om hon inte lyssnar av det förrän EFTER jag skulle varit där.
Således ringer jag ett annat nummer för att försöka få besked.
Tekniskt problem.
Nu sitter jag i telefonkö och jag är fortfarande inte övertygad om att jag kommer att kunna få rätt information innan jag skall vara där.
I första telefontryckarvalet säger de att jag skall trycka 1 om jag är arbetslös och 2 om jag är arbetsgivare. Men jag är varken eller, jag är utförsäkrad men har arbete.

Vad skall jag tycka på då?
Kanske ½ om det hade funnits?

1 kommentar:

  1. Usch vad jag blir trött på allt tjafs vi ska gå igenom och knappar att trycka på hit och dit.

    Å angående ditt förlåt så känner jag igen mig, men jag struntar i att be om förlåtelse.
    Jag bad inte om att bli så här:-)

    Varm kram!

    SvaraRadera