tisdag 5 juli 2011

7 piller

Dagen idag startade med gråtbakfylla och 7 piller blev aptitretare före frukosten. Gårdagen innebar en ordentlig släng av gråt efter inlägget jag skrev. Jag försöker att inte trycka ner det som jag vanligtvis gör utan släppa ut det istället men det är svårt. På sistone har jag haft en del att träna på.
Vad bra.

Jag är ju van vid att bli gråtbakis men detta var riktigt jobbigt. Under natten hade jag fått byta ut min tempurkudde mot en dunkudde. Jag hade så otrolig huvudvärk att jag inte klarade av den hårda kudden. Jag har aldrig upplevt det i samband med huvudvärk. Däremot var det så under behandlingen med Taxotere fast det var musklerna i ansiktet som gjorde så ont. Som tur är har jag ett gäng kuddar, nämligen 4 stycken att välja på. En är under huvudet, de andra behöver jag för att stötta upp eller avlasta kroppen på olika sätt.

Huvudvärken finns fortfarande kvar och dämpar mig även om den inte är så illa nu. Men den ligger på lur och jag får vara väldigt försiktig så den inte övergår i migrän igen. Det innebär att det blir tidig sänggående för mig.

Fast det bestämmer jag iofs varje dag.
På morgonen efter brukar jag få konstatera att så blev icke fallet denna gången heller.

Nu skall jag stoppa ner ansiktet i min katts päls och gosa.
Det är bra mot huvudvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar