fredag 8 april 2011

Vissnande

Jag är trött och seg. Och vad gör jag då? Jo, då försöker jag lite mer...och lite mer.

Om man är trött borde det självklara vara att vila. Det sjuka hos mig är det inte ens finns som ett alternativ hos mig. Jag tänker inte ens på det!!!

Efter att ha försökt i flera timmar kom jag däremot på det och slutade försöka. Men då började jag städa istället...suck. Tillsammans med tröttheten kommer en rastlöshet och jag antar att den skrämmer mig. Det är något med tröttheten som gör att jag gör allt för att försöka fly den.

Det är därför jag pressar mig själv, det är därför jag självmedicinerar med sötsaker. Men det hjälper inte, jag måste lära mig att vila. Jag kan ligga en hel dag och läsa numera vilket nog är bland det bästa jag vet men jag kan inte tillbringa ens 5 minuter med att sitta still. Jag kan inte ens bajsa utan att ha med en bok eller spela sudoku.

Idag är jag trött, sliten, har ont och bubblande fötter och är ledsen, ensam och liten.

1 kommentar:

  1. Usch det låter inget vidare.

    Känner igen mig i ditt beteende, det är jobbigt. Jobbigt att nästan aldrig kunna vila. Att bara göra mer ju tröttare man blir.

    Det är en konst att ta det lugnt. Värt att träna på. Av vikt att kunna.

    Kram :)

    SvaraRadera