måndag 4 april 2011

Konstig dag

Dagen började mindre roligt. Jag har inte sovit så bra. Det är för varmt för mig. Jag var uppe och skulle kolla om fönstret verkligen var öppet när det som vanligt snurrade till och jag fick sätta mig på sängen. Det råkade visst väcka sambon som frågade vad i hela friden jag gjorde varpå jag svarade. Irriterad blev han, jag visste inte att svimningsattacker kunde irritera någon så mycket och få någon att bry sig så lite. Tur jag inte trillade ihop på golvet, tänk så irriterad han hade blivit då!!

Jag har väckts så många gånger av sambon varav den sista gången var när han skrek på mig att visste jag hur många gånger jag hade väckt honom. Ungefär lika många gånger du har väckt mig kanske svarade jag varpå han replikerade med ungefär samma ton i rösten att jag inte skulle argumentera. Öh, var det det jag gjorde?

Jag försökte affirmera mig med goa, vackra tankar till lugn för att somna om men det är inte så lätt när klockan är 6 och jag försöker ligga still så jag inte stör sambon. Han har ju sitt viktiga arbete att gå till. Jag skall ju bara...öh, försöka bli frisk och återfå krafterna. Det är ju inte så viktigt, jag har väl hela livet på mig eller något. Jag försökte att med ren viljekraft få klockan att gå riktigt fort så jag kunde röra mig igen men det gick inte. Antagligen var min vilja inte tillräckligt stark. Till slut orkade jag inte ligga kvar längre utan gick upp och lade mig i ett annat rum för att läsa. Där fick jag sällskap av båda katterna. Vilken tur att de inte störs av att jag rör på mig och en riktigt trevlig lässtund fick jag!

När sambon väl hade gått till arbetet gick jag tillbaka in till min goa säng. Somnade om gjorde jag ganska snabbt...och länge. Jag vaknade en gång men kände att jag fortfarande var för trött. Gick upp gjorde jag 12.40 och ja, jag är också chockad. Men antagligen behövde jag det. Men ändå känner jag mig som om jag vore bakis och var ute och röjde igår. Jag kanske skall ta en tupplur. Jag kan lätt krypa ner i sängen igen, jag har varken satt i linser eller tagit mig ur morgonrocken.

Jo, förresten - jag hann äta frukost innan jag kollapsade i sängen. Igår kväll började jag av någon anledning som jag inte kommer ihåg tänka på BLT macka och jag blev så vansinnigt sugen på det! Men jag kom på att vi inte hade L:et vilket är lettuce. Äsch, tänkte jag och omformulerade suget till en ägg och B (bacon) macka istället när jag kom på att nope, vi hade ingen bacon heller. Jag tyckte inte det var så roligt att göra en vanlig T-macka (tomat) så det blev bara en ....macka!
Sedan började jag tänka på stekt ägg-macka och blev sugen på det. Det orkade jag inte göra igår men imorse innan jag dunsade ner i goa sängen stekte jag mig minsann några ägg och jaa, det var lika gott som jag hade tänkt!

Men jag hade kanske behövt äta något mer under en dag. Eller skall jag ta en tupplur istället, tro? Nää, ett bad får det bli!

2 kommentarer:

  1. Nu är jag avis på dig!
    Saknar själv badkar..
    Så mitt råd är...Bada o njut! =)
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt med bad och badkar! Och allra bäst är det när man inte har badkar själv! Jag tog med en bok och låg i över en timme och plaskade, härligt! :-)
    kram

    SvaraRadera