fredag 8 april 2011

Fullt ös

Under tiden jag behandlades var jag ofta och tog blodprov på klin kem. De kände igen mig och jag kände igen dem. Jag kallade dem för mina söta vampyrer för de var verkligen rara och söta. Även om jag kände mig nedstämd på vägen dit gick jag oftast med ett leende därifrån. Igår såg jag nästan fram emot att träffa någon bekant där men mycket var förändrat och jag träffade ingen jag kände igen. På ett sätt tråkigt men på ett annat sätt är det ju lite friskhetstecken. Det är ju mer friskt att inte vara bekant med personalen som tar ditt blodprov!

Av någon anledning fick jag för mig att titta in på några second hand affärer. Det är ju inte ovanligt när det gäller mig men detta var några som låg en bra bit ifrån. Jag cyklade och med mitt urusla lokalsinne hamnade jag helt fel. Jag har ingen aning om hur lång omväg jag cyklade men den var nog imponerande...eller borde jag kalla det generande kanske?

Det blåste, hjälp vad det blåste. Ingen bra dag att välja en (lång) cykeltur på.

Men fram kom jag till slut. Envisheten vinner över bristen på lokalsinne...alltid (dvs om inte tiden är till min nackdel). Den första affären är stooor och jag tillbringade riktigt lång tid där. Lite för länge om jag skall vara ärlig. Jag hittade några underbara gula lampor från 60-talet men jag undrar ändå om inte det stora fyndet var en lärobok i stenografi.

Jag låter vansinnigt gammal när jag berättar att vi faktiskt hade maskinskrivning på schemat när jag gick på gymnasiet. Och ändå var det inte i forntiden. Den läraren vi hade var även kunnig i stenografi vilket vi tyvärr inte fick lära oss. Jag vet inte varför jag vill lära mig det men tja, jag tänker snabbt och jag pratar snabbt och jag gör andra saker snabbt så varför skulle jag inte vilja kunna skriva riktigt snabbt också. Det gör jag iofs, jag var exempelvis väldigt duktig på maskinskrivning, jag tyckte det var roligt. Jag skriver väl ganska snabbt förhand också men det blir inte lika läsligt som jag hade önskat.

Ett annat fynd var en islåda i form av legoklossar. Hmmm....hur roligt låter det? Jo, jag skall ha den i mitt skapande och gjuta i den. Dessutom fann jag den i skräplådor där allting kostade 1 kr och där var enormt mycket skräp. Jag såg den andra gången jag var förbi lådorna eftersom någon annan stod och rotade. Jag har provat den till is, fiiint!

Jag cyklade hemifrån halvtvå och jag kom hem vid 5. Vad tänker jag med? Det kanske är en vanlig shoppingrunda i "friska" fall men det är för mycket för min kropp. Jag var ganska slut men jag klarade ändå av gårdagen bättre än vad jag trodde. Det kom däremot idag, jag hade vissnat totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar