tisdag 19 april 2011

Tantklippning?

Mitt postcancerhår har bara blivit klippt en gång tidigare. Det behövdes då och det behövdes verkligen igen.

Så idag var jag och klippte mig hos min vanliga frisör. Vanligtvis blir jag väldigt nöjd, hon är väldigt duktig. Men det "vanliga" är ju att hon klipper och fixar med mitt långa, raka och ljusa hår.

Idag klippte hon kort, krulligt och lite mörkare hår.

Idag blev jag inte nöjd. Jag känner mig som en långhårig tant som blivit klippt till en tant. På ett sätt tycker jag om mina lockar men å andra sidan känner jag mig som en permanentad tant. De enda gångerna jag inte gör det är när jag tuperar håret så jag ser ut som ett troll.

Så det får jag väl fortsätta göra. Hellre troll än tant!

1 kommentar:

  1. Jag är också tant. Försöker med näbbar och klor att få bort tantkänslan. Men det går går bara halvbra.

    Ha en härlig påsk i det fina vädret!

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera