onsdag 20 april 2011

Medicinsamband?

Idag hade jag extremt svårt att vakna. Det kändes som att jag kämpade för att komma upp till ytan i flera timmar. Det var som att jag liksom drunknade i sömn.

När jag väl kommer upp är jag genomsvett, illamående och alldeles yr och har svårt att röra mig.

Efter ett tag känner jag igen själva yrseln och kolla i min medicinlåda. Då visar det sig att jag missat att ta morgonmedicinen. Men jag vet inte om jag missade det idag eller igår. Kan det ha varit så att det var igår jag missade det och att det var därför som förvirringen och sömn"rubbningen" slog till? Kan det ha samband tro?

Jag klarar inte av att sitta framför datorn nu, jag mår för illa för det. Det blir soffläge idag.

4 kommentarer:

  1. Kan det hjälpa dig att ha en dosett för att komma ihåg medicinen? Eller du kanske redan har en? (alla läkemedel är ju inte bra att ha i en dosett dock)

    SvaraRadera
  2. Jag har redan en dosett. Jag såg att jag hade missat att ta en tablett men jag vet inte om det var idag eller igår.

    SvaraRadera
  3. Har du en sån som är för flera dagar eller är det en som bara är för en dag? De för fler dagar är kanske lättare att se vilken dag och dos som fattas?

    SvaraRadera
  4. Jag funderar på att skriva dagarna på min dosett, så blir det ingen förvirring om vilken dos jag tagit.

    Kram
    Viktoria

    SvaraRadera