fredag 29 april 2011

Plastikkallelse

Idag fick jag ånyo ett brev från sjukvården. Jag suckade lite och tänkte vad handlar det nu om.

När jag öppnar det har jag fått kallelse till undersökning hos plastikkirurg. Det första jag gör är att sätta mig vid datorn och kolla upp läkaren. På doktorsguiden har han fått bra betyg vilket gör mig en smula lättad. Förra operationen var en oerhört skrämmande upplevelse och jag får ärligt talat panik vid tanken på att lägga mig på operationsbordet igen. Men för att få lite bättre balans i kroppens behöver jag göra det.

Återstår bara att se vilken typ av operation läkaren vill utföra. Jag har extremt svårt att tänka mig att operera in något främmande i kroppen och rekonstruktioner av kroppseget material erbjuds i första hand de som fått strålning vilket jag inte fått.

Men det är nästan två månader till tiden så jag tänker inte lägga ner energi på det nu. Nu skall jag ut i solen och se om jag kan hitta en vår/sommarjacka.

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Är en bröstsyster som läst din blogg rätt länge. Fick min diagnos 08 och ska göra en diep lamdå op senare i sommar. Vill bara säga att du jag är heller inte strålad och fick kämpa friskt innan jag fick ok för operationen. Stå på dig om du inte vill ha implantat för det var också mitt främsta argument. !
    Må så gott och njut av din rehab
    / Annelie i Sundsvall

    SvaraRadera