torsdag 6 augusti 2009

Perukmakare, onk.kurator och picc-koll

5/8
Jag vet redan nu att jag kommer att tappa mitt hår. Först reagerade jag inte så mycket, det kändes inte så stort. Men jag har insett att jag har ju faktiskt ganska långt hår, det blir mycket att tappa, det blir stor skillnad att bli kal! Ju närmare behandlingsstarten jag kommer desto mer tänker jag på det. Jag har svårt att tänka mig att använda peruk men jag bestämde mig för att ändå prova ut en ifall att!

Söta vännen L följde med mig till perukmakaren. Damen där frågade mig vilken typ av peruk jag ville ha. Öh, skall man veta det? Jag kan inte sådant! Jag svamlade på lite och hon försvann för att hämta några jag skulle prova. När hon kom tillbaka och jag fick se perukerna fick jag nästan panik, de såg förskräckliga ut! Jag tyckte alla såg gråa och skitfula ut! När jag fick på mig första peruken vågade jag knappt titta först. När jag väl tittade började jag skratta, jag såg inte klok ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar