torsdag 20 augusti 2009

20/8

Idag var jag ånyo och tog blodprov. Jag kommer nog att bli ganska trött på det när cytostatikabehandlingen är slut. På grund av studien jag är med i vill de ha prover tre gånger efter varje cytostatikainfusion.

Det är ganska intressant att se hur de olika BMA tar proverna, det varierar en hel del.

Först känner de efter hur venen ligger och uppför sig.

Huden skall rengöras med sprit och sedan självtorka har jag läst. Men många vänder istället på tussen och torkar en gång till eller tar en annan tuss.

Och det märkliga är att ofta känner de efter en gång till EFTER de har spritat. Men hallå!
Jag börjar reagera allt starkare på det. Är det den obstinata sidan hos mig som gör sig gällande tro? ;-)

Håret faller mer och mer, jag tycker tom att jag känner att det är mycket tunnare.
Jag kom på att jag hade fått papper från Transportstyrelsen för någon månad sedan.
Det är mitt körtkort som måste bytas ut. Brevet landade i min brevlåda precis innan jag skulle opereras och jag var inte så sugen på att fotas då. Sedan har det helt fallit i glömska.
Idag kom jag på det igen med panik. Jag måste (vill!) ha bild där jag har hår och eftersom jag får min andra cytostatikabehandling imorgon och inte lär orka de närmsta dagarna så jag måste typ ta kort idag!

Men var, hur och när! Pga min utmattning blir det vissa dagar extra svårt att planera eller planera om och idagär verkligen en sådan dag. Men jag försöker lugna ner mig, det måste ju finnas massor av ställen häromkring där jag kan ta ett snabbt foto. Fast jag vill ju se hyfsat ut på bilden...suck, vilket jobb som krävs! *s*

Jag funderar på hur jag skall göra med håret. Jag vill inte bara låta det trilla av av sig själv. Men jag villinte raka av det för långt i förväg. Och skall jag raka av det helt eller skall jag "bara" trimma det. Huden på min skalp är ju verkligen inte van vid att blottas så jag är rädd att det kommer att göra ont att raka och bli irriterad eller sårigt eller klia eller hur det nu kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar