torsdag 20 augusti 2009

17/8

Idag ringde kuratorn från Onkologen och sade att hon skulle få förlängt vikariat så jag kunde fortsätta hos henne vilket jag blev väldigt glad för. Vi bestämde tid redan på onsdag.

Blodprovsdax igen! Riktigt mycket folk var det idag.

Jag har också varit iväg och lagt om min PICC-line. Jag märker verkligen hur förvirrad jag är ibland, det är som att hjärnan stängs av emellanåt. Jag cyklade helt galet väg till vårdcentralen. Jag vet ju mycket väl var det ligger och visst var jag på väg dit men det var sannerligen inte raka vägen. Det blev en ordentlig omväg men då fick jag ju lite extra luft! ;-)

Jag blev nästan orolig vid omläggningen för sköterskan verkade så väldigt osäker. Och hur är det nu med att jobba sterilt!?
Visserligen har jag aldrig jobbat inom sjukvården men sterilt arbete känner jag väl till efter alla timmar på labbet och denna dam hade mycket att lära sig....Som tur är får jag en annan sköterska nästa gång, hoppas att hon är bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar