måndag 27 augusti 2012

Dagens lunch

Idag hamnade årets första basilikaskörd i middagen. Fröna kom i sent men det lyckades trots allt resultera i en knippe spröda gröna blad. Det är så vackert när det börjar spira, jag blir lika lycklig varje gång jag ser nya blad. Mina gröna fingrar började med basilika och det har ärligt talat inte kommit så mycket längre. Men att ta en paus i ett basilikaland är verkligen inte dumt. Dagens lunch bestod av en annan skörd, från torghandeln. Tomater i olika färger och storlekar tillsammans med lök och vitlök värmdes på tills tomaterna var sprickfärdiga. Tryck ut saften så det blir en sås av det. Strössla över basilika, servera med pasta och njut!

Ja, jag vet att jag äter för lite protein. Jag får kompensera imorgon med att äta typ två ägg istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar