tisdag 9 augusti 2011

Matlagning

Matlagning skedde även idag!

Jag var på torget och tokköpte frukt och grönsaker . Jag var också inne i en second hand affär som just nu säljer böcker för 1 krona. Perfekt, passade på att botanisera inför framtida altered book projekt och hittade några riktigt bra! Jag funderade på vad jag skulle göra för mat samtidigt som jag mådde illa. Vad jag är trött på att må illa! Men jag får inte tänka på att det är det jag gör, mår illa alltså. För då tänker jag på hur det var och då blir det riktigt nära. Nej, tänka bort. Och det har lyckats än så länge.

Crepes med champinjonstuvning och morötter blev dagens middag och huj, vad gott det var.
Nu har jag alltså lagat mat i tre dagar i rad och jag är så ofantligt glad och stolt över det. Fast det räcker ju inte att äta en gång, man måste ju äta mer på en dag! Förr i världen funderade jag aldrig på mat, det var inget jag behövde planera, det bara funkade. Nu får jag fundera och planera och jobba på det men det har ju gått jättebra i tre hela dagar. Jag kan nog få in vanan igen.

Undrar vad jag skall äta imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar